Utarła się w Polsce opinia, że Kraków to miasto, w którym znany jest tylko uniwersytet i imponujące zabytki, do których przyjeżdżają obcokrajowcy i zachwyceni jeżdżą dostojną bryczką po rynku lub po magicznej dzielnicy Kazimierz. Doskonały marketing internetowy miasta przyciąga do niego mieszkańców wszystkich kontynentów, dla których stare kamieniczki mają swój niepowtarzany urok. Dzięki temu, że darmowy Internet dostępny jest wszędzie w centrum Krakowa, to z łatwością mogą publikować swoje zdjęcia oraz filmy w ulubionych portalach społecznościowych i tym sposobem szerzyć sławę miasta, co niewątpliwie powoduje, że z roku na rok coraz więcej turystów decyduje się na pobyt w mieście Kraka i spotkanie ze smokiem wawelskim – jedynym i niepowtarzalnym na skalę Europy.

 

Nie są im też straszne ceny w kawiarniach, barach i w restauracjach, które często potrafią przyprawić o ból głowy i nie ustępują niekiedy tym za naszą zachodnią granicą. Właściciele lokali dyktują swoje warunki i jak widać, nie poświęcają czasu na monitorowanie cen konkurencji, wychodząc z założenia, że skoro jest popyt, to znaczy, że klientowi ceny nie straszne. A jeszcze jeśli płaci w euro lub w dolarach, to tym lepiej dla gospodarki. Oby więcej miast mogło poszczycić się tyloma turystami!