UtarÅ‚a siÄ™ w Polsce opinia, że Kraków to miasto, w którym znany jest tylko uniwersytet i imponujÄ…ce zabytki, do których przyjeżdżajÄ… obcokrajowcy i zachwyceni jeżdżą dostojnÄ… bryczkÄ… po rynku lub po magicznej dzielnicy Kazimierz. DoskonaÅ‚y marketing internetowy miasta przyciÄ…ga do niego mieszkaÅ„ców wszystkich kontynentów, dla których stare kamieniczki majÄ… swój niepowtarzany urok. DziÄ™ki temu, że darmowy Internet dostÄ™pny jest wszÄ™dzie w centrum Krakowa, to z Å‚atwoÅ›ciÄ… mogÄ… publikować swoje zdjÄ™cia oraz filmy w ulubionych portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i tym sposobem szerzyć sÅ‚awÄ™ miasta, co niewÄ…tpliwie powoduje, że z roku na rok coraz wiÄ™cej turystów decyduje siÄ™ na pobyt w mieÅ›cie Kraka i spotkanie ze smokiem wawelskim – jedynym i niepowtarzalnym na skalÄ™ Europy.

 

Nie są im też straszne ceny w kawiarniach, barach i w restauracjach, które często potrafią przyprawić o ból głowy i nie ustępują niekiedy tym za naszą zachodnią granicą. Właściciele lokali dyktują swoje warunki i jak widać, nie poświęcają czasu na monitorowanie cen konkurencji, wychodząc z założenia, że skoro jest popyt, to znaczy, że klientowi ceny nie straszne. A jeszcze jeśli płaci w euro lub w dolarach, to tym lepiej dla gospodarki. Oby więcej miast mogło poszczycić się tyloma turystami!