Właściciele wielu sklepów internetowych dali się wzajemnie wciągnąć w walkę o to, kto zaoferuje niższą cenę za ten sam produkt. Jedynym wygranym jest tutaj klient, choć i nie zawsze, bo w przypadku usług niższa cena, to także często niższa jakość. E-sklepy nieustannie muszą zatem prowadzić monitoring cen konkurencji i tworzyć strategię promowania swojej oferty, albo poprzez redukcję ceny, albo innymi technikami, takimi jak redukcja kosztów, lub oferowanie klientom innej wartości dodanej.
Choć monitorowanie cen można zautomatyzować, to nie każdy inwestuje w tego rodzaju narzędzia, decydując się na monitorowanie manualne. Zaciekła walka cenowa dotyczy sklepów internetowych, ale i tradycyjnych, tych w mniejszych miastach, jak i w dużych, jak Wrocław. Ciekawym rozwiązaniem jest skoncentrowanie się mniej na cenie, a bardziej na innych formach rywalizacji o klienta. Doskonałym narzędziem jest marketing społecznościowy, dzięki któremu można zbudować bazę lojalnych klientów, którzy nie zwracają uwagi na cenę, lecz na markę i są gotowi zapłacić więcej, byle zakupić produkt swojej ulubionej firmy.
Najnowsze komentarze