Właściciele sklepów internetowych zastanawiają się często, czy klienci są zadowoleni z oferty sklepu, a także ze sposobu dokonywania zakupu i innych warunków około-sprzedażowych, a szczególnie z komunikacji e-mailowej. Niektórzy z nich przyznają, że klienci skarżą się na to, że otrzymują zbyt wiele wiadomości e-mail, które są dla nich irrelewantne i tym samym lądują w folderze o nazwie „spam”.

 

W przypadku tego problemu wystarczy zaimplementować rozwiązania takie jak personalizowane działania marketingowe, które polegają na promocji produktów, którymi będą zainteresowani odbiorcy, często na podstawie ich wcześniejszych zakupów lub też ankiety. Warto też zainwestować w profesjonalne badania, aby otrzymać ekspercką opinię na temat prowadzonych przez sklep działań marketingowych. Próba badawcza powinna być dostatecznie duża, aby pozyskać jak najlepsze wyniki, a tym samym zdiagnozować, co należy poprawić w wiadomościach marketingowych. Ważna jest także analiza kliknięć i tego, jaka forma promocji przekłada się na konwersję, czyli na faktyczną finalizację transakcji. Im wyższa konwersja, tym e-mail do klienta był skuteczniejszy.