Warszawa to ogromne miasto i przewyższa pozostałe miasta w Polsce pod względem ilości zakładów usługowych. Czy to fryzjerów, czy salonów kosmetycznych, czy nawet warsztatów wymiany opon. W każdej dzielnicy tego rodzaju punktów jest kilkadziesiąt, a niektórych nawet kilkaset. Co zatem powoduje, że niektóre są popularne, znamy ich nazwę i kojarzymy je już z daleka, gdy przejeżdżamy obok samochodem? Bardzo często jest to ich oznakowanie. Dobre projekty logo to wciąż rzadkość. Właściciele żałują pieniędzy na ten wydatek i samodzielnie tworzą wizerunek marketingowy firmy.

 

Projektowanie logo z pozoru wydaje się bardzo proste i wystarczy poznać podstawy programu graficznego, by już stworzyć logo reprezentujące firmę. A dodatkowo bardzo niskim nakładem finansowym. Jednak czy faktycznie jest to dobra strategia? Nie bez powodu wiele osób kończy specjalistyczne kursy, a nawet Akademię Sztuk Pięknych, by móc później profesjonalnie świadczyć usługi. I to właśnie prace specjalistów są często tymi, które wyróżniają firmę i pomagają w jej promocji. Projektowanie logo dla firm w Warszawie to wciąż nie jest bardzo dochodowy biznes, bo zbyt mało osób z tego korzysta. A tym samym też i tracą same firmy, bo nie umieją wyróżnić się na tle konkurencji.