Wielu webmasterom-amatorom wydaje się, że pozycjonowanie sklepu prestashop jest trywialne i wystarczy poszukać w sieci poradników i tutoriali, czy obejrzeć poradnik na youtube, aby stać się profesjonalistą i świadczyć usługi takie, jak pozycjonowanie sklepów internetowych za pieniądze. Dzisiejsze czasy to niestety dominacja amatorów, kórzy umieją się zareklamować, pozyskać klienta, ale efekt ich pracy nie jest imponujący.

 

Najgorzej, gdy właściciel decyduje się na samodzielne działania, w najgorszym przypadku, jeśli wykorzysta niektóre wskazówki z sieci, może spowodować, że jego sklep zostanie ukarany przez wyszukiwarkę. Pozycjonowanie to nie tylko właściwy dobór słów kluczowych, ale przede wszystkim unikalne treści. O tym jednak zapominają spece od pozycjonowania, a w efekcie wyniki ich działań są bardzo mizerne. Jaki sens ma powtórzenie trzydzieści razy tego samego słowa kluczowego, jeśli sklep ładuje się tak długo, że użytkownik już stracił cierpliwość by w ogóle w nim czegoś poszukać? Często klucz tkwi w tym by optymalizacja sklepu prestashop była wykonana poprawnie. I niestety wymaga to pracy, wiedzy i śledzenia nowinek oraz konkurencji.